طرز تهیه قیمه ریزه اصفهان

مواد لازم جهت پخت خورش قیمه ریزه برای ۴ نفر

✔ یک عدد پیاز

✔ به میزان لازم آرد نخودچی: (به میزانی که گوشت به دست نچسبد)

✔ ۴ عدد گوجه فرنگی رنده شده یا ۲ قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

✔ به میزان لازم نمک، فلفل و ادویه

✔ یک قاشق سوپ خوری نعناع خشک

✔ ۲ قاشق سوپ خوری روغن مایع

✔ ۲۵۰ گرم گوشت گوسفندی چرخ شده و بدون چربی

✔ ۲ عدد پیاز سرخ شده

✔ ۲ پیمانه آب جوش

طرز تهیه قیمه ریزه اصفهان

اولین مرحله رنده کردن یک عدد پیاز می باشد. در ادامه کار ۲۵۰ گرم گوشت گوسفندی را چرخ کرده و پیاز های رنده شده را به آن اضافه کنید سپس پیاز ها را به همراه گوشت حسلبی ورز دهید در این مرحله نکته قابل توجه این است که باید به خوبی گوشت را ورز دهید هرچه بیشتر ورز دهید چسبندگی گوشت کمتر می شود.

بعد ار اتمام ورز دادن نوبت به اضافه کردن آرد نخوچی می رسد. زمانی که می خواهید آرد نخودچی را به گوشت اضافه کنید به این نکته توجه داشته باشد که آرد را کم کم اضافه کنید و هر مرتبه که مقداری آرد اضافه می کنید گوشت ها را مجدد ورز دهید این عمل را تا زمانی انجام دهید که گوشت دیگر به دستان شما نچسبد. ورزن دادن کافی به کیفیت کوفته ها بسیار کمک می کند، الان نوبت به اضافه کردن مقداری نعنا می باشد.

در مرحله بعدی قابلمه ای مناسب انتخاب نمایید و بر روی حرار بگذارید مقداری روغن داخل آن بریزید زمانی که روغن کمی گرم شد۲عدد پیاز را نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید سپس ۴ عدد گوجه فرنگی هایی را که رنده کرده اید را به پیاز هایی که کمی طلایی شده اند اضافه کنید مجدد تفت دهید در مرحله بعدی می توانید جهت خوشرنگ تر شدن خورشت کمی رب هم به آن اضافه کنید و تفت دهید. بعد از اتمام کار به میزان لازم آب درون قابلمه بریزید و اجازه دهید که آب به همراه مواد داخل قابلمه به جوش آید، زمانی که آب به جوش آمد نوبت به اضافه کردن گوشت ها می رسد.

روش درست کردن گوشت ها به این صورت می باشد که مخلوط گوشت و آرد نخوچی را به اندازه یک گردو بر روی کف دست خود قرار دهید و به حلت گرد در آورید چندین تا از این دایره های گوشتی درست کنید، توجه داشته باشید که اگر نمی خواهید گوشت به دست شما بچسبد برای هر باری که یک گلوله درست می کنید کف دست خود را با آب ورم مرطوط نمایید. سپس تمام گلوله ها را داخل قابلمه قرار دهید و در آن  را ببندید زیر حرارت را کم کنید و اجازه دهید این خورش قیمه ریزی به آرامی پخته شود. مدت زمان پخت خورش قیمه ریزه ۳۰ الی ۴۵ دقیقه می باشد.

دیدگاه‌ها ۰

*
*