طرز تهیه قیمه نثار

طرز تهیه قیمه نثار

همانطور که می دانید قیمه ها انواع مختلفی دارند اما ماده اولیه تمام آنم ها یکی می باشد که شامل گوشت و رب گوجه فرنگی می باشد. امروز می خواهم به شما طرز تهیه قیمه نثار قزوین را آموزش دهیم. قیمه را در شهر های مختلف با مواد متفاوتی درست می کنند، قیمه شهر قزوین کمی متفاوت تر از شهر های دیگر می باشد. هر شهری با توجه به ذائقه ای که دارند قیمه را طبخ می کنند. در اینجا به شما طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه و مجلسی را آموزش می دهیم. برای قیمه نثار خوشمزه نیاز به گوشت راسته گوسفندی یا گاوی، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک داریم.

 

مواد اولیه جهت طرز تهیه قیمه نثار برای ۴ نفر

  • ۳۰ تکه خورشتی یا ۵۰۰ گرم گوشت راسته گوسفندی
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
  • ۲ عدد متوسط پیاز
  • ۶ پیمانه برنج
  • ۱ قاشق غذاخوری خلال بادام
  • ۱ قاشق غذاخوری خلال پسته
  • ۱ قاشق غذاخوری خلال پوست پرتقال یا نارنج
  • ۲ قاشق غذاخوری زرشک
  • ۱ قاشق غذاخوری گلاب
  • یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • هل، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک: به میزان کافی
  • روغن یا کره: به میزان کافی

طرز تهیه قیمه نثار مرحله به مرحله

در این قسمت به شما طرز تهیه قیمه نثار خوشمزه را آموزش می دهیم با دقت توجه کنید. اولیم مرحله جهت تهیه این غذا این است که ابتدا ۲ عدد متوسط پیاز را نگینی خورد کنید، دقیت کنید اندازه های پیاز هایی که خورد می کنید یک دست و یک اندازه باشند، سپس قبلمه ای مناسب انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید کمی روغن داخل آن بریزید زمانی که روغن کمی گرم شد پیاز های را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شوند.

در ادامه کار ۳۰ تکه خورشتی یا ۵۰۰ گرم گوشت راسته گوسفندی را به پیاز ها اضافه کنید و کمی تفت دهید با این روش بوی زهم گوشت از بین می رود. زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد می توانید کمی زرد چوبه و ادویه های دلخواه را به گوشت بزنید و مجدد تفتدهید تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود.

در این مرحله رب گوجه فرنگی را افاغه کنید و کی رب را تفت دهید اجازه دهید رنگ رب گوجه عوض بشه و از رنگ قرمزی در بیاد. در این مرحله ادویه ها را اضافه کنید که عبارتند از: دارچین و فلفل و زردچوبه می توانید برای خوش تر شدن گوشت کمی هل نیز اضافه کنید به‌اندازه نصف قابلمه آب جوش داخل قابلمه بریزید، توجه داشته باشید آب باید روی سطح گوشت را بگیرد. زمانی که آب به قل افتاد شعله را کم کنید و اجازه دهید

در محله دوم نوبت به خلال ها می رسد، تمام خلال هایی که در دستور گفته شده را از نیم ساعت قبل خیس کنید، خلال پسته را به همراه خلال بادام و زرشکی که از قبل خیس کردی درون تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

خلال پوست پرتقال یا نارنجی که دارین داخل یک ظرف آب بجوشونین و از صافی بگذرونینش. دو بار این کار رو انجام بدید که تلخی نارنج از بین بره. خلال پوست نارنج یا پرتقال رو داخل ماهی‌تابه باهم تفت بدید و بریزین درون خورشتی که داره آماده میشه. البته یه ذره از این مواد رو برای تزئین برنج کنار بزارید که بعداً بهش نیاز داریم.

الان نوبت به پخت برج می رسد. برای این نوع غذا بهتر است برنج به صورت کته پخته شود  می توانید داخل آن کمی گلاب بریزید. زمانی که برنج ها آماده شدند. زمانی که گوشت آماده شد کمی نمک و زعفران به آن اضافه کنید

روش تزئین خورشت قیمه نثار:

برنج را داخل ظرف سرو خود بریزید و لایه بعدی خورشت ؤا به آن اضافه کنید همینطور این کار را لایه به لایه اضافه کنید آخرین لایه که خورشت را ریختید خلال ها را به همراه کمی زعفران بر روی مواد بریزد غذای شما آماده سرو می باشد.

 

نکات مهم در تهیه قیمه نثار قزوین

  • در این غذا می توانید از خلال پرتقال نیز استفاده کنید.
  • نمک را آخرین مرحله به گوشت اضافه کنید زیرا باعث می شود گوشت دیر تر پخته شود.

طرز تهیه انواع قیمه نثار:

طرز تهیه قیمه نثار با لپه

در این مدل می توانید از لپه هم استفاده کنید و به خورشت خود لپه هم اضافه کنید و تمام رش پخت مانند دستور پخت بالا می باشد.

طرز تهیه قیمه نثار با مرغ

در این دستور پخت به جای گوشت قرمز می توانید از مرغ تستفاده کنید و تمام مراحل مانند دستور پختی که در بالا گفته شد می باشد.

طرز تهیه قیمه نثار با گوشت چرخ کرده

اگر دوست دارید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید می توانید گوشت را به همراه یک عدد پیاز رنده شده با هم مخلوط کنید و کمی ادویه بزنید و آن را تفت دهید و برنج خود را با آنم تزیین کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*